П`ятниця, 19.04.2024, 22:50
Вітаю Вас Гость | RSS
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Оцініть дизайн сайту
Всього відповідей: 125
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Українською мовою » Математика

Інтегрований урок з математики та біології у 6 класі "Відношення і пропорції.Вітаміни та здоров"є"
24.08.2011, 12:22

Тема уроку. Вітаміни і здоров’я. Відношення і пропорції.

Мета уроку:
закріплювати уміння розв’язувати задачі на відношення і пропорції, навчати учнів застосовувати знання на практиці; показати значення вітамінів для здоров’я людини ;
розвивати обчислювальні навички, пізнавальний інтерес учнів, розширювати кругозір, розвивати вміння обґрунтовувати свою думку, культуру математичної мови, розширювати валеологічні знання учнів;
виховувати взаємоповагу, охайність, уважність, співчуття, прагнення досягти мети;
сприяти розвитку інформаційної, особистісної, «уміння учитися», здоров’язбережувальної компетентностей через використання інтерактивних методів навчання та матеріалів валеологічної спрямованості.

Підготовчий етап до уроку: групам учнів надані випереджальні завдання щодо підготовки невеличкого повідомлення про значення вітамінів для людини.
Обладнання: слайд для усної лічби, слайд для групової роботи, слайди з задачами.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент та підготовка до сприймання матеріалу уроку.
Учитель. Розв’яжіть приклади і розташуйте відповіді у порядку зростання, ви таким чином дізнаєтеся ключове слово теми сьогоднішнього уроку.
Учні працюють у групах із слайдами 1 і 2.(додаток №1 – слайд для усної лічби; додаток №2 – слайд з відповідями ).
Після встановлення ключового слова «вітамін». Учитель оголошує тему й завдання уроку. Учні формулюють мету для себе на урок, використовуючи ключові слова «знаю , вмію, розумію, навчусь, зрозумію, дізнаюся».
Учитель. Чому на уроці математики ми сьогодні будемо говорити про вітаміни? (Учні висловлюють свою думку).
Підсумок. Дійсно деякі хвороби розвиваються через недостатню кількість корисних речовин – вітамінів. Тільки у 1880 році російський вчений М.І.Лунін відкрив причину захворювань у людей. Він довів, що у натуральних продуктах харчування, які створює природа, існують невідомі речовини, які необхідні для будь якого організму. Ці речовини назвали вітамінами.
ІІ. Вивчення нового матеріалу, закріплення знань на розв’язування задач.
Учень. У організмі людини постійно проходить обмін речовин. Обмін речовин полягає в тому, що із зовнішнього середовища в організм потрапляють різні речовини, засвоюються. Змінюються, а у внутрішнє середовище знищуються продукти розпаду. Окрім органічних речовин, води, мінеральних солей в організм людини повинні потрапляти вітаміни. Вони приймають участь у всіх фізіологічних процесах як важливі регулятори життєдіяльності. В організмі людини вітаміни не утворюються або утворюються у незначній кількості.
Вітаміни впливають на зростання, розвиток, обмін речовин, є ферментами або входять у склад ферментів. При відсутності у продуктах харчування того чи іншого вітаміну виникають захворювання – авітамінози. Для повноцінного життя людині необхідно біля 20 вітамінів.
Учень. Дуже важливим є вітамін С. У великої кількості він міститься у шипшині, чорної смородині, капусті, петрушці, цибулі та інших. Окрім овочів і фруктів багато вітаміну С міститься у хвої сосни, приблизно у 7 разів більше, ніж у лимонах. При недостатньої кількості вітаміну С розвивається цинга, людина слабшає, запалюються та кровоточать ясна, випадають зуби, знижується опір організму до інфекційних захворювань. Потреба вітаміну С за добу складає 60- 100 мг. У людини яка палить вітамін С дуже погано засвоюється, спостерігається постійний його дефіцит.

Клас поділяється на дві групи. Кожній групі пропонується слайд з задачею (додаток №3, 4 – слайд 3,4). Після розв’язання в групах презентується розв’язання задачі, робиться висновок.
Висновок: для задоволення добової потреби у вітаміні С необхідно з´їсти 50 г свіжих ягід чорної смородини.

Учитель надає історичну довідку (додаток №5 – слайд5) про капусту.
Учитель. Розв’яжемо дві задачі про квашену капусту, яка містить велику кількість вітаміну С. (додаток №6, 7 – слайд 6,7).
Учитель. Зараз ви проглянете слайд (додаток №8 – слайд8) і відгадаєте про який продукт буде наша наступна задача.
Відповідь: молоко.

Фізхвилинка.
Необхідним буде виконання вправи для очей , так як вони не тільки є профілактикою порушення зору, але й сприятливі при неврозах, гіпертонії, підвищеному внутрішньочерепному тискові. Це такі вправи:
1) вертикальний рух очей вгору – вниз;
2) горизонтальний - управо – уліво;
3) обертання очима за годинниковою стрілкою і навпаки;
4) заплющити очі й уявити по черзі кольори райдуги як можна чіткіше;
на дошці до початку уроку накреслити будь-яку криву (спіраль, коло, ламану) пропонується очима «намалювати» ці фігури кілька разів в одному , а потім в іншому напрямку.

Учитель. Продовжуємо роботу. Вірно. У молочних продуктах, яєчних жовтках, печені міститься необхідний нашому організму вітамін В. Розв’яжемо самостійно задачу про необхідну кількість молочних продуктів, яку необхідно вживати у вашому віці щодня. (Додаток №9 – слайд 9.)

Після розв’язання задачі перевіримо свою відповідь за слайдом 8 і дізнаємося про який вітамін буде йти мова далі на уроці.
Відповідь: вітамін Е.

Учень. Вітамін Е сприяє розвитку м’язів , сприяє довголіттю, правильному розвитку дитини в організмі матері. Цим вітаміном насичені рослинні масла, зелені овочі. При виготовлені овочевих салатів використовуйте у більшості рослинну олію.
Учень. Існує ще вітамін, який дуже необхідний - це вітамін Д. У достатньої кількості він міститься у риб’ячому жирі, печені, яєчних жовтках і інш. Утворюється під впливом ультфіолетових променів. При недостатньої кількості вітаміну Д розвивається рахіт, кістки таких дітей містять недостатньо кальцію і фосфору, а тому відбувається деформація грудної клітки.
Учитель . Розв’яжемо наступні дві задачі у групах (додаток №10, №11 – слайд 10,11).
Після розв’язання – обговорення результатів.

ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Запитання учням:
1. Яке ваше ставлення до вашої роботи на уроці?
Учні малюють на листочку обличчя, на якому висловлюють своє відношення до уроку и показують учителю.( веселе ☺- задоволені, похмуре ☺- не задоволені).
2. Хто досяг мети, яку поставив на сьогоднішній урок?
3. Хто поставив собі за мету підвисити рівень знань, умінь з теми через самоосвітню діяльність.
4. Чи корисна була інформація, яку ви отримали на уроці про значення вітамінів?
5 .Хто з вас буде намагатися використовувати отриману інформацію на уроці у повсякденному житті?
ДЯКУЮ за співпрацю на уроці!!!!

ІV. Оцінювання учнів за урок здійснюється протягом роботи на уроці згідно критеріїв оцінювання, які мають усі учні на парті.

Автор: 

Чаленко Лариса Анатоліївна заступник директра з НВР, вчитель фізики та математики

Категорія: Математика | Додав: Devil
Переглядів: 1888 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
dth="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" class="commTable">
Имя *:
Email:
Код *: